SONY DSC
Minden évben kétszer a Magyar Kerékpárosklub országos kampánnyal népszerűsíti a kerékpárral munkába járást. Szeptember 23. és október 25. között kerekezhettünk a kilométerekért. Október 3-án bringás reggelit rendeztek az ország több pontján, sajnos csak nagyobb városokban. Ez a Bringázz a munkába!

Idén ősszel csatlakozott a programhoz a Berzsenyi Dániel Városi Könyvtár. Elsőként az intézményünket regisztráltuk, mikrovállalat kategóriába kerültünk kilenc dolgozónkkal. Majd a munkatársak is egyenként regisztráltak, így mindenki naplót vezetett a munkába járásról. Beírtuk mennyit tekertünk egy nap oda-vissza. Plusz jelöltük, ha valaki esőben tekert, gyerekkel tekert, öltönyben vagy szoknyában. Jelölhettük volna, ha valamelyik nap defektet kapunk, de erre szerencsére nem került sor. Ezeknek az egyéni sorsolásnál volt jelentősége, plusz ajándékokért indulhatott, aki nagyon elszánt volt. Például aki háromszor is esőben tekert esőkabátot nyerhetett.
8700_bringazz_02
Könyvtárunk dolgozói nem voltak idén szerencsések, a sorsoláson nem nyertünk ajándékot. Igaz 7065 résztvevőből ez nem is meglepő. Csapatban viszont országosan harmadik helyezést értünk el, ami elsőre nem is rossz.
Viszont mindannyian nyertünk jó pár elégetett kalóriát, és néhány ezer forintot, amit a benzinen spóroltunk meg. Könyvtárunk egy új biciklitárolóval is gazdagodott, hiszen hat dolgozó és sok olvasónk is rendszeresen két keréken érkezik.

Természetesen volt háziverseny is, valaki bringával járt ebédelni is, hogy még több kilométert gyűjtsön, valaki csak messze lakik, így szinte behozhatatlan előnye tett szert.
Jó lenne, ha a tavaszi kampányban már több marcali munkahellyel versenyezhetnénk és a következő bringás reggelit már együtt a könyvtár előtti parkban fogyaszthatnánk el.